26 veebruar 2010

Ikkagi Pearu ja Andres

Eile osalesin (pealt)kuulajana Koeru volikogu istungil. Mulle, kes ma olin kaks koosseisu Kaiu volikogu liige ning 4 aastat olnud Karedal "külanõukogu asjamees", nagu ütleb mu naabrimees, oli see kogemus omaette. Mitte ainult istungi sisupoole, vaid just pigem korraldusliku poole pealt.
Aga ega ma sinna roninud seepärast, et vaadata, kes millal kätt tõstab, kes kuidas küsib, vaid ikka konkreetse päevakorrapunkti pärast. Kandis see küll väga pikka ja lohisevat nime, kuid kokkuvõtvalt võib öelda - moodustati komisjon, mis hakkab tegelema haldusterritoriaalse reformiga. Koeru vallavanem ütles täna 5 Ida-Põhja-Järvamaa vallavanemate kohtumisel, et tema soovunelm oleks, et liitumine toimuks 2011.a. Riigikogu valimisteks. Kareda volikogu võtab selle teema ehk oma 16. märtsi volikogu istungi päevakorda. Vastavalt Koeru volikogu otsusele on nende poolt moodustatud komisjonil aega naaberomavalitsuste ja elanike arvamuse teadasaamiseks jaanikuu lõpuni.
Täna istusid Paides koos ka sihtasutuse Põhja-Eesti Turism asutajad (ehk siis Järvamaa, Raplamaa, Harjumaa, Ida-Virumaa, Lääne-Virumaa omavalitsusliidud) + maavanemad või nende esindajad. Ma loodan, et PETi nõukogu liikmed saavad asutajatelt väga tugeva tagasiside ning organisatsiooni töö paraneb. Eks see ole nagu see valm vanast ja koledast tõest, mida ma küünlapäeva sissekandes ümber jutustasin.
Meie pidasime samal ajal viie vallavanemaga (Rait, Arto, Aldo, Kalju ja mina) väikest nõu Amblas. Eelkõige keskendusime sporditemaatikale - kas oleks võimalik panna tööle ühised trennid ja ära kasutada erinevate valdade erinevad spordisuundumused (nt Kareda korvpall, Koeru maadlus, Järva-Jaani jalgpall, Albu lumelauakool, Ambla suusatamine). Istume koos treenerite-spordijuhtidega koos aprilli alguses.

Aga nüüd, kummikud talvekorterist välja ja nädalavahetusele!