10 mai 2010

Vaata, mis sa tegid

On kevad käes 
ja traktorist
ei saagi välja traktorist
sest iga usin künni päev
on uue põllu sünnipäev...
/autorit ma ei tunne/

Nonii. Igasugune blogimine on peaaegu nädala jagu varjusurmas olnud.  Aga see ei tähenda, et tegusid poleks tehtud.

Kolmapäeval JOLi juhatuses otsustasime me paari punkti puhul, et me ei otsusta. Maakondliku spordiobjekti valimine lükkus edasi. Praegu kestval perioodil on selleks Valgehobusemägi. Võib-olla tekib miskit uut ja huvitat Lõuna-Järva kanti. Paremini heakorrastatud omavalitsuse tiitlile kandideerib tänavu 7 omavalitsust. Mina Kareda kandideerimisest loobusin, meil piisab tänavu sellest, et see tiitel just Karedal (või õigemini Peetris) toimuval Maakaitsepäeval üle antakse. Ja kunagi, siis, kui me 5. maja lammutatud saame ja maaomanikele kurjad kirjad laiali saadame, tuleb ka meie kord.

Neljapäev-reede oli samuti JOLiline. Esimest korda peale valimisi toimus traditsiooniline koostöökoolitus, kus seekord kahel päeval tõsiselt uue strateegia peale mõteldi. Üks järeldusi kõlas nõnda - maavalitsus on aastate jooksul oma rolli kaotanud, JOL ei ole aga suutnud seda rolli enda kanda võtta.

Reede pärastlõunal kohtusin ühe asjaliku siit kandist pärit noorega, kel mõte kodukanti tagasi tulla. Eiei, vallavanema luba selleks kodukanti tagasi pöördumiseks pole vaja, aga kuna sel noorel oli üks lahe idee, otsustas ta seda minu peal testida (ehk siis proovida, kas selline idee sellesse kogukonda sobiks). Ehk saan ma lähima aasta jooksul sellest projektist juba rohkem kirjutada.

Laupäeval olime segakoor PETRAga (ehk siis Järva-Peetri ja Anna koguduste segakooriga) nuumlaulikud (ehk terve päeva sõime ja laulsime) :) Ehk - meil oli koorilaager Sõrandu seltsimajas. Päeva lõpuks olid enamus Järvamaa laulu- ja tantsupeo ning juuni keskel Tartus toimuva vaimuliku laulupeo "Mu mano tulge, latse" lugusid selged. Külarahvale tänuks andsime ka väikese kontserdi (endal oli küll jällekord armas hingekosutus). 

Eilsel emadepäeval tegin kiirvisiidi Kaiu. Tegelikult mulle ei meeldi sellised "kohustuslikud kuupäevad kalendris", sest minu ema Liive ja vanaema Lille on maailma armsamad inimesed niikuinii, aga väikesed isemeisterdatud kaardid tuli neile isiklikult üle anda.
Kiirvisiit oli see pühapäevane seetõttu, et kiirustasin tagasi Paidesse - kirikus oli Paide muusikakooli sümfoniettorkestri emadepäeva kontsert. Oi, tehtaks selliseid asju Järvamaal tihedamini! Seisin vabatahtlikult terve kontserdi aja püsti (ok, poolvabatahtlikult, sest jõudsin täpselt ja vabu kohti lihtsalt enam ei olnud), aga oleksin poole kauemgi seisnud.
Sellele teisele Paides toimunud emadepäeva kontserdile ma ei jõudnud. Esimest korda valiti Järvamaa Aasta Ema ning üks kandidaatidest oli Ireen Lehtmets. Igati väärt kandidaat!

Tänasel kultuurikomisjoni koosolekul rääkisime jällekord maakaitsepäevast. Ka minu homne hommik läheb sellele, sest Kaitseliidu Järva maleva mehed on kohal. Käime Peetri läbi, vaatame, kuidas kaitseväelist jalutuskäiku teha (ei tea mina, miks seda paraadiks ei nimetata, aga ju siis miskisugune põhjus on).

Homme on ka vallavalitsuse istung, kus muuhulgas avame haljastuspakkumised. Täna õhtuni on veel aega, aga praeguse seisuga on esitatud 7 pakkumist.

Kolmapäeval on Koerus üks noortekoosolek, kuhu Järvamaa Noortekogu esindajana lähen.

Headest uudistest (neid jamasid tuleb uksest ja aknast ja Kareda Valla Maja puhul keldristki) veel nõndapalju, et Päästeametiga leping tuleb! Kui see inimene, kes praegu puhkusel on, puhkuselt tagasi tuleb, peaks asjad aetud saama. Siis võivad poisid ametlikult tegutseda.

Aga mina lõpetan nüüd ametlikult oma tööpäeva, tass kohvi ja magama :)

Ja enam nii pikka vahet sissekannetele ei jäta. Homme aga ei kirjuta, sest olen pealinna manu.

Ja mis see peaaegu emadepäeva sissekanne ilma perepildita ikka väärt on :) Tehtud siis paar nädalat tagasi meie pere toredate sõprade Lea ja Aini juubelil.