20 mai 2010

Võilillepõllul naerame, naerame, naerame...

Järgmine vallavolikogu istung toimub teisipäeval, 25. mail. Päevakorra saime tänasel volikogu eestseisuse koosolekul paika. Kohtumispaigaks on seekord Esna vana vallamaja (sügisel mõtlesime, et oleks tore volikogu istungeid teha põnevates paikades üle valla, nüüd mängiski loodus meile kaardid kätte) ning algusajaks 15.00.

Head uudised ka kodukandist Kaiust. Üks vana ja väärikas maja on sügisest jälle elu sisse saamas. Hoone, mis on Kaiu kandi rahvast teeninud nii piimatööstuse, võitööstuse (siis töötasid seal ka minu vanaema Lille ja vanaonu Erich), söökla ja baarina, avab sel sügisel uksed huvikeskusena. Kui olen kõigest õigesti aru saanud (usun, et olen, sest 2008.a. sügisel veel Kaiu vallavolikogu liikmena hääletasin 2,0 miljoni krooni laenu võtmise poolt), tuleb majja kooli tööõpetusemaja, muusika- ja kunstikool, korda tehakse ka saun ja ehitatakse jõusaal. Nõuka ajal ehitatud kuuride osa (mis minu vanemate elutoast tehtud pildilt väga hästi välja paistab) lammutatakse. Ma siiralt loodan, et hoone taastatakse nõnda, et ka pärast remonti on aru saada, et tegemist on üle sajandi vana tähtsa ja väärika hoonega. 
See pilt on võetud raamatust "Kaiu sõnas ja pildis", aastanumber oli siis 1936

Oma suureks kurvastuseks avastasin paar nädalat tagasi, et hobuste lasipuu selle maja juurest on  kadunud!  (oli nii 5 meetri pikkune lasipuu sauna ja Sulevi maja vahel). Mul kodused vaatasid mind imelikult, kui "veidi" kõverat eiteamisajastpärit moodustist taga igatsesin, aga see oli ainuke koht, kus ma teadsin lasipuu veel alles olevat. 
...
Ei ole, 
ei ole neid enam,
nagu ei ole enam hobuseidki.
Ainult vanamemme lugudes nad veel kappasid,
ainult vanamemme lugudes
helisesid aisakellad, karjakellad, kirikukellad...

Tuli lihtsalt see vana ja kaunis K. Merilaasi luuletus meelde. Seesama, mida kord põhikooliaegadel L. Koidula nimelisel luulekonkursil Raplamaa esindajana esitasin.