17 juuni 2010

Jalgpall on parem kui "Seks ja linn"

Venemaal küsiti ühes küsitluses, kes võidab tänavuse jalka MMi. Mulle meeldis venelaste aus arvamus: Venemaa. Siis koitis endalegi kuskilt, et Venemaa ju finaalturniirile ei pääsenudki :) Kui ma nüüd väga huupi ei pane (ja eelmises postituses ma selle "Auto ohvri" looga juba panin, ansambel ikka Kukerpillid), ei osalenud 2008 EM finaalturniiril Inglismaa. Teel finaalturniirile tuli Inglismaal alistada Venemaa koondis, seda nad aga ei teinud. Meil Rainoga oli hea võimalus seda mängu Londonis ühes pubis jälgida. Ma muidu ei räägiks sellest, aga taustaks on praegu Prantsuse-Mehhiko mäng ning mul tuli eile jällekord Londoni isu peale, Tate Modernis ja Saint Pauli katedraalis on ju veel käimata :)

Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida, ometigi. Täna tuli PRIAst ära ametlik kiri Noorteühing Savile. Ehk - me saame oma lumesaani (ehk siis nüüd võib kindel olla, et järgnevad viis aastat lund ei tule ja seda vaja ei lähe :) )! Ja kiri tuli ka Müüsleri Saare Seltsile, nii et Müüsleri käsitöökojas (ehk siis seal, kus me üleeile volikogu istungit pidasime) võib jälle ehituseks minna.

Hea uudis ka see, et täna muutis Riigikogu noorsootöö seadust. Nüüd on seadusesse sisse kirjutatud noortevolikogude teema, s.o valla-või linnavolikogu juures tegutsev noortest koosnev nõuandva õigusega osaluskogu. Noortevolikogu ülesandeks on arutada linna või valla pädevusse kuuluvaid noori puudutavaid küsimusi. Mõtlesin, mis ma mõtlesin, aga välja ei mõelnudki, missugune küsimus noori ei puuduta (seda enam, et poliitika on zero-sum game.Välismaa keeles kõlab üks seletustest nõnda: situation or ineraction in which on participant's gains result only from another's equivalent losses). Aga hea meel igatahes, et Järvamaa Noortekogu mitme kuu pikkune ja järgmise aasta aprillini kestev pingutus oma seadusliku aluse on saanud.
Täna oli Kesk-Eesti Jäätmehoolduskeskuse üldkoosolek. Mulle meeldib KEJHK esmapilgul üliambitsioonikas plaan kasvada välja Eesti Jäätmehoolduskeskuseks. Täna võtsime kampa 28. liikme - Tarvastu valla. Igatahes on koos kergem ja odavam. Mina tegin ettekande revisjonikomisjoni poolt ning revisjon jäi 2009.aastaga rahule. Ehk ei ole tulevikus sellist jama, nagu sel 2007.aastal tehtud pildil


Peetri kooli lõpuaktus oli südamlikult soe. See on väikekooli võlu, kus direktor (ja klassijuhataja ühes isikus) lõpetaja kohta mõnusalt humoorika ja tõese iseloomustuse annab. Ja endised koolikaaslased kitarri ja viiuli saatel laulavad. Mina andsin lõpetajatele soovituse kõiki uksi avada ja kõiki tuuli püüda. Et neil oleks palju tuult tiibades, et nad lendaksid kõrgele ja kaugele, aga et nad maanduksid kahe jalaga maal ja oma kodukohas.

Aga homme on hoopis teistsugune päev. Pärastlõunal on JOLi üldkoosolek ja peale seda selle nädala viimane reede :)