04 oktoober 2010

Triin, aga kuidas sina end refreshid?

Nõnda küsis minu käest laupäeval koolijuhi Nikolai Leidtorpi 100. sünniaastapäeval minu kodukoguduse kirikuõpetaja Tauno. Ega ma osanudki talle miskit öelda, ühmasin miskit vastuseks.
Reedel käisime Astaga Koeru hooldekeskuse 60. sünnipäeval. Mitmes kõnes öeldi, et Koeru on Eesti hoolekandemaastiku lipulaev. Lõbusa eestkava ja rohkete õnnitluste vahele jagas hooldekeskuse juht Rünno vaid talle omasel moel ajaloolisi tarkuseteri ka :)

Laupäeval reastasime kõik Õiged Mehed. Tänavu esitati kandidaatideks vallavalitsuse liige ja MTÜ Karessen juhatuse liige Aivar Leinberg, Esna küla mees ja Õige Mees 2009 Harri-Johannes Mikk, talupidaja Vello Krass, MTÜ Müüsleri Saare Seltsi eestvedaja ja värske vallavalitsuse liige Andres Laukse, alati abivalmis ajaloohuviline Aivar Piirsalu, volikogu kultuurikomisjoni juht Urmas Dikker ja last but not least ettevõtja Meelis Reinla. Õige Mees 2010 ongi Meelis. Kindlasti on tublisid mehi oi-kui-palju-veel, aga Meelis väärib oma tiitlit vast juba seepärast, et vähemasti mina ei tea ühtki nii abivalmit ja samas nii tagasihoidlikku inimest. Tema ei oskaks vist kuidagi rinda kummi ajada ja öelda: tänu minule, ainult minu abiga... Aga neid asju, mis tänu temale ja ainult tema abiga juhtunud on, on aastate jooksul palju ritta saanud...
Aga kaks pilti siis peost ka. Ühel on 10 tüüpi (jahimees, juhtoinas, pilli- ja pullimees, elumees, filosoof, hea mees, ärimees, põllumees, jahimees ja külamees) lahendamas tormijärgset olukorda vallas ja teisel kraban ma Meeliselt tema autasusid käest ära. Ta pidi seal veel seisma ja nii ma need vahepeal enda hoiule krabasingi... Pildid tegi Erko Einmann.

Homme on koolis õpetajate päev. Ja pärastlõunal vallavalitsuse istung. Lisaks tavapärase päevakorrale räägime sel korral hariduse arengukavadest (üks on strateegia ja teine kava), Põltsamaa-Pedja veemajandusprojektist ja energiamajandusest. Sest ühel hetkel on majades 15 kraadi ja siis 30 kraadi... Ja midagi peab ette võtma nende metsameestega, sest kui metsa veetakse meid teavitamata ja teid lõhkudes, on lugu kurb...

Aga see nädal toob veel JOLi juhatuse koosoleku ja koolituse. Ja reedel osalevad Siiri, Taso ja Lea Maarahva kongressil. Ja Taimo on Tallinnas EASi koolitusel, kus räägitakse investeeringuobjektide tähistamisest jms. Ja siseministeeriumi haldusvõimekuse analüüsi vaatasin. Aega emotsioonideks pole, tuleb üks korralik analüüs teha... 

Aga nüüd ma hakkasin refreshima :)